Ya Allah, wahai Tuhan kami, hidupkanlah kami dengan iman, ambillah nyawa kami dalam iman, serta masukkan lah kami ke dalam SYURGAMU bersama-sama iman. AMIN

Saturday, March 3, 2012

Bila aku diperisterikan. HAHAA.

at 5:41 PM
 

This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)




kata suami kepada isterinya :
“sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”
“makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”
“mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”
“apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”
“pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”
“tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”
“apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha , nescaya ia dimasukkan ke dalam Syurga” 

                                                                                                                                                                               (Hadis Riwayat Tarmizi)


“seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yang difardhukan ke atasnya , berpuasa pada bulan Ramadhan , menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk Syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”

Dan ingatlah wahai wanita yang bergelar/bakal isteri , semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT" . .






‎".....bakal suamiku, aku tidak meminta rumah yang besar, aku tidak meminta kereta yang gah, aku tidak meminta rantai emas berlian permata yang indah, aku tidak meminta wang yang banyak, dan aku tidak mendambakan kehidupan yang serba mewah, cukuplah dengan bersederhana, tetapi izinkan aku meminta sesuatu darimu, bimbinglah aku dalam mendapatkan syurga-Nya....."









Nota kaki : Untungkan jadi isteri ? ni buad aku tak sabar nak kahwin nie --''








 
Hasil Produksi ZAMEERA ZAMROSE. Powered by Blogger.
 

TALKATIVE ‎♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea