Ya Allah, wahai Tuhan kami, hidupkanlah kami dengan iman, ambillah nyawa kami dalam iman, serta masukkan lah kami ke dalam SYURGAMU bersama-sama iman. AMIN

Saturday, March 31, 2012

7 jawapan lelaki perlu cakap bila jumpa bakal ayah mentua !

at 11:33 PM
This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)

Seorang bapa bertanya kepada bakal menantunya:
"Mengapa engkau nak cepat kahwin dengan anak pakcik? Bagi 7 alasan engkau."

1. dah jumpa pasangan, harus dicepatkan kahwin (hadith)
2. nak jaga mata, hati dan kemaluan
3. nak ikut sunnah, kahwin, ajal bila2 masa sahaja
4. nak ada zuriat yg dapat bahagia dan doakan kami, mati bila2 masa aje
5. dapat beribadat dengan pahala yang berganda bila sudah punya isteri, sedangkan memandangnya sahaja sudah perolehi pahala
6. dapat merasa tanggungjawab sebagai suami dan menjadi seorang yg lebih berfikir lebih matang serta bijaksana bagaimana nak menyara keluarga
7. nak ambil amanah ibu dan ayahnya dan jaganya serta didiknya dengan kehidupan agama
8. saya sayang dan cintakan anak pakcik ♥




Nak kahwin awal lah (':



 

Jodoh tu rahsia ALLAH. Syurga itu Pasti.

at 11:46 AM
This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)


  Jodoh tu rahsia ALLAH......
                             Sekuat mana kita setia......
                                           Sehebat mana kite menunggu......
                                                          Sejauh mana kita merancang......
                                                                                  Sekeras mane kita bersabar......


Jika ALLAH tidak menulis JODOH kita bersama,
         Kita tetap tak kan bersama..



 

Sunday, March 18, 2012

wanita (:

at 6:25 PM
This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)


Assalamualaikum & hello earthlings!
sebelum nak dengar, pause dulu lagu kat atas yer .






I AM JUST A WOMAN .





 

Friday, March 16, 2012

Pra Kursus Kahwin.

at 7:33 PM
This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)

Assalamualaikum & hello earthlings (:

Hari ni, kat kolej zee ada pergi satu forum agama yang bertajuk " MENCARI KEKASIH HATI " anjuran Bahagian Pembangunan Keluarga, Jabatan Agama Johor yang dirasmikan sendiri oleh Pengarah Agama Johor.




Topik dea menarikk & hujah2 yang dibentangkan juga tak bosan. YELAA, SESUAI DENGAN JIWA REMAJA YANG NAK KAHWIN ni kan ?

Ada 2 panel tadi, seorang Tok Kadi dari Pejabat Kadi Daerah Mersing. Beliau ni bestt ! sebab sporting! banyak bagi info tentang garis panduan ke alam perkahwinan. Dan lagi seorang Ustazah dari Pejabat Kadi Daerah Batu Pahat. Beliau ni pulak banyak menceritakan garis2 panduan dalam menjalankan rasa cinta kepada pasangan yang mana hanya HALAL bagi mereka.


Malas nak cerita panjang, nanti koang bosan, JUST NAK SHARE :


CIRI-2 CALON WANITA YANG SOLEHAH :
1. Mentaati perintah dan menjauhi larangan Allah dan RasulNya.
2. Menjaga kehormatan dirinya dan harta suaminya.
3. Bersifat penyayang.
4. Besifat menyenangkan apabila dipandang.
5. Berilmu.
6. Berpersonaliti muslimah.
7. Sentiasa bersyukur kepada Allah SWT.
8. Bijak menjaga rahsia terutama aib atau keburukan suaminya.


CIRI-2 CALON SUAMI SOLEHAH :
1. Mentaati perintah dan menjauhi larangan Allah dan RasulNya.
2. Berakhlak mulia & berbudi perketi.
3. Tegas mempertahankan pendirian dan maruahnya sebagai orang Islam.
4. Bersifat pemimpin yang baik.
5. Amanah & bertanggungjawab.
6. Bijak menjaga batas pergaulan.
7. Menjaga pandangan mata.
8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik.


Kalau bercinta selama mana pun, tapi Allah sudah tentukan bukan jodoh kita, MAKA tetap tak kan menjadi milik kita,

HATI HATI DALAM MEMBERI HATI .


Nota Pesan : Cintailah ALLAH terlebih dahulu sebelum kita mengejar cinta Dunia kerana kita pasti akan beroleh kebahagiaan selepas itu .



 

Wednesday, March 14, 2012

Malaysia was not safe anymore !

at 5:27 PM
This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)

Assalammualaikum and hallo earthlings ~


Just want to say, Malaysia kini telah kecoh di twitter menjadi " NEGARA PALING TIDAK SELAMAT DI ASIA TENGGARA "


1. Kanak kanak mati dibunuh. dirogol, dibakar .
2. Simbah asid di mana mana.
3. Rompakan di siang hari.
4. Jenayah perdagangan manusia berleluasa.
5. Anak penggal kepala ayah, emak, nenek.
6. Kes rogol meningkat.
7. Rasuah bermaharajalela.
8. Bayi dibuang, dibakar merata-rata.




AGAK AGAK ANDA RASA SELAMAT TAK SEKARANG ?






 

Friday, March 9, 2012

street art 3D yang sangat awesome !

at 4:02 PM

This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)

Assalammualaikum & hallo earthlings~
tak nak cakap panjang2 sebab tak sabar nak tunjuk kat korang lukisan yang hebad neh !


Geldren, Germany – The cave

first step 

2nd step 

finally! tadaaa!!!

London, England – West India Quay’s Festival






Moscow, Russia – Duality





and more.....................






serious zee akan ambil masa 10 jam untuk fikir nak lalu ke tak kat jalan ni kalau tak perasan ini hanya lukisan --''




Credits : Wally Daniel. *sebab bagi aku idea update entry pasal neh !


 

Monday, March 5, 2012

Sebab ALLAH Temukan Kita Dengan Orang Yang Salah sebelum jumpa yang Terbaik.

at 8:34 PM

This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)


Sebab ALLAH Temukan Kita Dengan Orang Yang Salah :



1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yangg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL.

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH tidak menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA.






InsyaAllah .........


 

Saturday, March 3, 2012

Bila aku diperisterikan. HAHAA.

at 5:41 PM
 

This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)




kata suami kepada isterinya :
“sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”
“makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”
“mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”
“apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”
“pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”
“tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”
“apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha , nescaya ia dimasukkan ke dalam Syurga” 

                                                                                                                                                                               (Hadis Riwayat Tarmizi)


“seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yang difardhukan ke atasnya , berpuasa pada bulan Ramadhan , menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk Syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”

Dan ingatlah wahai wanita yang bergelar/bakal isteri , semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT" . .






‎".....bakal suamiku, aku tidak meminta rumah yang besar, aku tidak meminta kereta yang gah, aku tidak meminta rantai emas berlian permata yang indah, aku tidak meminta wang yang banyak, dan aku tidak mendambakan kehidupan yang serba mewah, cukuplah dengan bersederhana, tetapi izinkan aku meminta sesuatu darimu, bimbinglah aku dalam mendapatkan syurga-Nya....."









Nota kaki : Untungkan jadi isteri ? ni buad aku tak sabar nak kahwin nie --''








 

The only one for you FATIN AQMALUL 'AQILAH !!

at 3:05 PM

This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog ‎(♥‿♥)

okay, mula mula sekali nak cakap ni entry kedua nama kau UP dalam blog aku neh. hahaaa. Agak famous kau kan sayang !

dahla, malas nak cerita panjang2, nanti kau bosan pulak, aku cuma nak cakap KAU KAWAN TERBAIK AKU SAMPAI MATI. FULLSTOP !   



kau dah tua. 
kau dah tua.
kau dah tua.
KAU DAH TUA ! Yeayyyy !!


haaaaa.. korang mesti nak tengok siapa orangnya kan ??   
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tadaaaa !!!!!!!!!!


aku suka tengok dea bertudung ! CANTIK


ini JANJI kami !

I DO MISS YOU sahabat !


 
Hasil Produksi ZAMEERA ZAMROSE. Powered by Blogger.
 

TALKATIVE ‎♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea