Ya Allah, wahai Tuhan kami, hidupkanlah kami dengan iman, ambillah nyawa kami dalam iman, serta masukkan lah kami ke dalam SYURGAMU bersama-sama iman. AMIN

Tuesday, September 6, 2011

akad NIKAH !

at 2:17 PM
This is Zameera Zamrose OFFICIAL blog \(^.^)/




*perghh, tajuk GEMPAK gila kan ? hahaiii, sebenarnya bukan zee nak carita pasal zee *SUDAH bernikah kat sini, belum lagi.. DAN lambat lagi pun (':


cuma na kongsi apa maksud akad yang dilafazkan semasa nikah itu sebenarnya ..




‎"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dengan mas kahwin RM..."

Bunyi macam senang ? Nah ni erti sebenarnya :

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya , apa saja dosa yg dia buat , dari dedah aurat hingga tinggalnya solat , aku tanggung & bukan lagi ibu bapanya . Dan aku tanggung semua dosa-dosa bakal anak-anakku , jika gagal maka aku fasik , dayus & aku rela masuk neraka & malaikat Zabaniyah melibas badanku sehingga pecah"  
 



fuhhh, dahsyat dan besar maknanye kan ? sooo,, kahwin dan nikah ni bukanlah satu perkara yang mainmain !!



Hasil Produksi ZAMEERA ZAMROSE. Powered by Blogger.
 

TALKATIVE ‎♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea